Header

Wednesday, December 22, 2010

Blackberry & Brightstar.

Semalam aku sempat lah terbaca majalah Mobile World edisi April 2010 dan tertarik dengan ruangan surat dari pembaca ni:-




Huh. memangnya itulah isu utama yang menghantui mereka-mereka yang dah senior pakai Blackberry ni. Weols pun dah mula pakai bb ni since almost 2 yrs yang lepas. Memang pada mulanya takut juga sebelum beli tu sebab memang tau kat malaysia ni takde authorised service center yang dilantik oleh Research In Motion. Tapi dek kerana weols memang dah jatuh hati pada function n praktikaliti blackberry, maka weols pejam mata  je bab isu takde service center ni. Dan atas sebab itulah weols pilih untuk beli device bb weols kat Maxis and Celcom walaupun pada ketika itu harga blackberry di telco adalah mengalahkan harga laptop! mahal ooowwhhh!!. Pada masa itu, weols sangat tak yakin untuk beli kat kedai2 biasa ni sebab warranty dia hanyalah set AP. apape jadi nanti kene mengadap kedai yang kita beli tu lah. Fuh risiko!


Tapi sekarang semuanya sudah berubah! Terima kasih pada syarikat Brightstar Distribution Sdn. Bhd. kerana telah bersungguh-sungguh dan dilantik sebagai pengedar serta pusat service Blackberry yang sah dari Research In Motion!

Lepas ni tak perlu lah lagi setiap unit yang rosak dihantar ke Singapore semata-mata untuk part replacement. Kini Brightstar dah ada ;p
In fact, unit-unit yang Digi, Celcom and Maxis jual sekarang pun adalah warranty under Brightstar. So kalau ada apape masalah, telco ni akan hantar device kita ke Brightstar ni jugak. Buat mereka yang duduk di area lembah Klang, incase la unit kroang faulty ke bengong-bengong ke, so better korang direct hantar ke  opis Brightstar di PJ daripada korang hantar ke celcom/maxis/digi sebab nanti dorang akan despathkan unit tu ke sana jugak. Save masa.

Kalau korang walkin ke opis Brightstar, during office hour, dia akan minta 1 jam untuk dia diagnose n repair masalah device blackberry korang tu! Mudah and efficient! But if kerosakan terlalu major, maybe lepas sejam, dia akan bagitau apa masalah and lepas tu baru tau samada kene tunggu lagi ke or camna untuk warranty.

But, kalau masalah kat software, diroang akan format and wipe device uols. Tapi kalau masalah kat hardware, most probably diorang akan swap unit korang kepada unit baru under warranty! Fuh!


kat mana opis n service center Brightstar Distribution Sdn Bhd ni? haa kat sini:
Brightstar Distribution Sdn. Bhd.
Unit L5-4, Level 5, Wisma Kemajuan,
2 Jalan 19/1B, Seksyen 19,
46300, Petaling Jaya,
Selangor, Malaysia.
Tel : (+603) 7960.4877
Fax: (+603) 7960.3877

alaa.. dekat bulatan Rothman PJ tu.. ala kat kilang British Tobacco.. dekat je ngn Digital Mall Seksyen 14 PJ tu lah! ;)

negeri lain pun dia ada cawangan gak.. kat Perak, Penang, Kelantan, Pahang, Melaka and Johor juga. Details leh terjah http://www.brightstarcorp.com.my/

Ok, buat pemilik-pemilik Blackberry sekalian, jom kita beramai-ramai menghela nafas lega... FFUUUHHHHHHHHHHHHHH... dah tak perlu risau kat mana nak service blackberry yang kita sayangi ini !

Team Masviona.com support Blackberry!!


Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

0 Comments Uols:

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!