Header

Friday, November 25, 2011

Anugerah Lagu Terbaik dari Yuna Ditarik Balik

Saya bukanlah kipas susah mati (read: Die Hard Fan) Yuna tapi tidaklah pula membenci Yuna. Maybe leh jatuh dalam kategori penggemar muzik (perkataan muzik adalah dihighlihtkan disini) Yuna gak lah kot.

Sebab banyak jugak lagu2 dari Yuna yang saya minat n suka mcm dan sebenarnya, sempurna dan yang terbaru pastinya lagi Penakut nih lah....best gak lama2 dengar n saya rasa kalau penyanyi lain yang nyanyi lagu nih maybe tak se best yuna kot (eh mcm peminat tegar Yuna dah nih...lol) tp ini betul2 kot apa yg saya rasa.

Kalau tak caya cuba dengar lirik lagu nih....kalau tak pandai nyanyi....hayati lirik jelah dulu....hiksss

Tak semua kau rancang akan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja
Chorus
Ini tidak adil tidak adil baginya
Ini tidak adil tidak adil bagiku
Ini tidak adil
Untuk engkau bertanya jika ku mencintaimu juga
Tidak adil tidak adil baginya
Kau tak pernah cuba memahami aku
Cinta kau ucap tak pernah engkau tunjuk
Dan bila tiba saat ku kehilangan
Beban yang tak pernah cuba kau ringankan
Ulang Chorus
Kau bukan milikku
Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku


Dan beberapa minggu lepas, kita semua sudah sedia maklum...lagu nih telah menang lagu terbaik di Anugerah Industri Muzik (AIM) ke-18.

Tapi apa yg memeranjatkan dan mengemparkan dunia hiburan tanahair apabila lagu nih ditarik balik kemenangannay oleh Persatuan Industri Rakaman Malaysia (RIM) dari memenangi anugerah Lagu Terbaik nih dan anugerah tersebut telah diberikan kepada lagu Sedetik Lebih nyanyian Anuar Zain manakala pencipta lagunya pula adalah Edry Abdul Halim.

Saya tidak menyangkal mmg lagu sedetik lebih nyanyian bang nuar zin nih mmg sgt2 best meletup n mmg kenalah ngan pantulan suara bang nuar kita yang kacak bergaya tuh pujaan ramai dara2 pingitan di negara kita nih kan....#bangnuarmmg encem pun 

Bung Nuar Jeng.....mmg encem tp encem lagi prebetsabu...lol (sapa lagi nk puji laki sendirik dik nunnnnn kalau bukan isteri dia kan....hiksss)

tapi bila keadaan ni berlaku kedudukan RIM n juga AIM itu sendiri sebagai satu anugerah yang berprestij agak tercalar tidak terlalu kasar rasanya jika saya katakan yang  kredibiliti AIM itu sendiri sudah jatuh merundum bila kesalahan teknikal seperti ini berlaku.

Saya rasa kesalahan seperti ini tidak seharusnya berlaku didalam anugerah yang sehebat ini......satu ayat je MEMALUKAN!!!!!! 

tak kira apa jua alasannya....kalau mereka memberi alasan kesalahan juruaudit sekalipun ini juga secara tidak langsung tetap memburukkan AIM n RIM sekali lagi kerana sapa yang bertanggungjawab untuk menyediakan juruaudit tersebut kan??????? mcm mana nak jadi juri sekiranya peraturan untuk meletakkan sesuatu kemenangan itu pun boleh salah????

Kalau antara anugerah utama seperti anugerah Lagu Terbaik ni pun boleh tersalah n tersilap bagaimana pula dengan anugerah2 yang lain????? adakah juga tersilap????? tetapi kita saje yng tidak tau....huhuhu

Saya tiada jawapan utk semua persoalan yang saya ajukan kerana saya bukannya sesiap untuk memberikan sebarang komen.....note muzik pun tak kenal apatah lagi nak komen kan tapi saya adalah orang awam yang punya hak n kebebasan untuk menilai mana baik n mana buruk secara bebas mengikut kehendak sendiri.

Pendapat peribadi saya mmg layak pun kalau Lagu Sedetik Lebih tuh menang coz lagu tuh mmg ada auranya yang tersendiri tapi sudah pasti kejadian ini memberi impak yang bukan kecik buat Yuna.

Walaupun Yuna tidak patut dipersalahkan dalam hal ini kerana seharusnya dia tidak bersalah tapi seharusnya kita semua harus paham apa perasaan dia dah terima award tapi kena pulangkan balik kepada si pemberi untuk diberikan kepada orang lain atas kesalahan pihak lain. Bukankah itu sesuatu yang agak memalukan??????


Author's note: Ini bukan kes bak kata pepatah "Rumah sudah Siap tapi pahat masih berbunyi" tapi ini satu situasi yang berlainan tapi situasi yang mcm mana saya pun sukar untuk gambarkan....huhuhu



Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

0 Comments Uols:

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!