Header

Wednesday, April 04, 2012

Malaysia Footwear Design Competition 2012- Design Kasut Pelik bin Ajaib


cute kan???? (poster tuh!!!)
Kat n3 kat bawah tu kan saya ada buat live entry masa saya kebetulan gi membeli kasut kat MISF Shoe Festival 2012 kat PWTC tuh kan.

Selain drp dpt membeli kasut2 yang branded2 dari dalam dan luar negara pada rege runtuh (read: murah lah sgt kan) weols saya family Team Masviona dapat peluang untuk masuk ke dalam Malaysia's Biggest Shoe House nih.

Cute, Comel n Cun n Menarik mmg tuhlah kata2 yang leh saya berikan lepas dah masuk meneroka kat dalam rumah kasut nih. Semua peralatan dalam rumah adalah berbentuk kasut walaupun hanyalah figura dan bukan betul2 real but menarik lah....lagipun masuk free bukannya kena bayar pun


Kalau tak silap saya panjang rumah kasut nih adalah lebih kurang 12meter++. Panjang jugak kan, corak luaran berbentuk jalur2 kuning hitam sekali imbas mcm jalur kulit rimau....harimau malaya lah kiranya nih :)

 

Sempatlah bergambar kat luar tuh....avin nampak kepala je tuh....hiksss. Saya tak sempat snap banyak gambar pun kat dalam rumah kasut nih coz ramai orang dalam tuh bersesak2 lah jugak so saya amik mana yang mampu n sempat je lah sebenarnya banyak lagi yng cute2 kat dalam tuh.

Antara yang saya sempat snap lah


monalisa kasut...hehe

cermin kasut



Selain daripada dapat masuk kat dalam Malaysia's Biggest Shoe House nih. Weols juga dapat lah menjamu mata dengan melihat design kasut yang lawa2 dan pelik2 yang memasuki pertandingna Malaysia Footwear Desing tuh...mcm2 jenis pun ada antaranya

antara yg mengambil bahagian



ini yang paling menarik n memukau padangan saya

aiyarkkkk tapak kasut bergigi gigi lah plak mcm gigi buaya je....i dont like!
kaler gold tuh dh cantik tp design dia nih entah hape hape entah!
yg ini geli saya tengok sbb saya nampak mcm lingkaran badan ular...eeiiii tatuttttt
yang biru tuh mcm something wrong je yg hitam tuh ok lah
yang pink + putih tuh kombinasi warna dah kena tp design too messy lah plak
yg hitam tuh ganas sgt berduri2....not my taste





ada penerapan unsur2 tradisional motip kat sini kan
Yang ini dapat award Facebook Most Liked ....mmg cantik pun nampak gabungan warna hijau n merah nih mcm kena sgt pastu blink2 tuh menyerlahkan lagi penampilan walaupun kasut nih pada saya tak praktikal sgt....hiksss tp tetap comel lah




yang atas tuh unik je sy nampak

Wahhhhh senangnya saya nak komen2 design kasut orang kan. Penat je pereka kasut nih memerah otak dan keringat nak carik idea nak cipta kasut nih saya sesuka hati mak datuk saya je komen2 n berlagak pandai je kasi pendapat kan. Mcm lah pandai sangat pun  kan....hahaha (tak layak pun sebenarnya saya nak nyebok muahahaha)

Idak lah kita menilai dari dari pandangan mata end user lah katakan. Pada saya sbg orang awam n tidak berseni nih (bab2 seni n kekreativitian kita tolak tepi eh) cox saya tau pada pandangan pereka n penggiat seni kasut nih confirm lah ciptaan nih semua ada seni n kekreativitian mereka yang tersendiri dari sudut ilmu dan kepakaran mereka tapi pada saya semua design nih tak sesuai digunakan untuk aktiviti2 biasa n rutin kita sehari2 kerana design nih semuanya tak praktikal tapi dari segi design tuh mmg cantik menarik n tertarik lah tp dari segi practicality mmg out lah...itu je :)

Jangan mareeeee haaaaa!!!!


Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? Sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. Jangan lupa like fanpage masviona.com....mmuahhhh....XOXO! MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

2 Comments Uols:

lily lotus said...

kretipnya the designers! tapi kalau pelik sangat u berani pakai tak mas? hehe

Cawan said...

wahhh mcm2 jugak kasut ade dlm ni, menarik pulak..

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!