Header

Wednesday, June 06, 2012

Spa Manja, Johor...Journey to the Total Wellness


Saya masih ingat lagi dulu saya pernah berjanji yang saya akan buat satu review berkenaan dengan sebuah SPA  yang saya sangat berpuas hati dengan service yang diberikan. Saya tau benda nih hampir dah lama hampir 8-9 bulan yang lepas but info yang bagus apa salahnya kita sharing shraing kan lagipun saya dah janji kalau saya ingat n mmg kebetulan ada masa mmg saya akan usahakan jugak.

Memang sangat2 recommended lah untuk sesapa yang berada di daerah berdekatan. Saya sebenarnya agak selektif jugak nak buat review nih coz kalau service tuh agak kureng memuaskan hati saya sendiri as an end user or customer saya mmg malas n xde hati sket nak buat review kat mv.com nih

Memandangkan sekarang nih cuti sekolah so ramailah antara kita yang dah plan cuti kesana sini kan, dlm or luar Mesia pun dah sama naik je sekarang nih. Kalau dulu jejarang je kita nak lihat orang2 sekeliling kita bercuti ke luar negara but sekarang nih anytime pun boleh mmg boleh diterima pakai betul slogan Air Asia now everyone can fly...ye tak???

Tapi kita kena ingat jugak dalam Malaysia juga apa kurangnya sbb tuh lah kalau perasaan kat mv.com nih pun banyak gak dok promote n review pasal cuti cuti mesia nih kan.

Now untuk sesapa yang plan nak bercuti ke Johor or memang buat uols yg memang dah ada kat Johor ataupun mmg org local johor leh la try Spa nih kan. 




SPA MANJA...mmg berbaloi2...coz badan kita pun pasti akan dibelai manja uols.



Madam A weols yang beradu di parkir spa manja dengan manjanya


Parking xde masalah mmg boleh parking betul2 kat halaman building Spa Manja nih.


Pandangan dari sisi luar...mmg sengaja didekorasi sedemikian rupa untuk memberikan efek nature tuh uols.

 Kat laman ada ruang untuk menunggu dan berehat


Weols suami isteri yang sebok memilih pakej yang sesuai untuk weols berdua. Avin Damia bertindak menjadi photog snap gambar weols berdua.


Macam2 pakej yang ditawarkan so uols boleh pilih ikut kegemaran dan budget uols yang pentingnya.


Selain service Spa Manja juga menawarkan produck di spa mereka....boleh la cuba kalau uols rasa selesa kan.

Happy me lepas dah berjaya memilih package yang dirasakan sesuai n paling suite utk weols berdua. That day saya yang membelanjakan prebetsabu....sekali sekala uols pesalahnya kan.




Anak dara weols nih good girl hari tuh, elok je weols dedua start diurut dia pun tertido sampai lah weols settle diurus selama 2 jam tuh...hikss.



Avin yg mendahului perjalanan kami selepas diketuai oleh bakal tukang urut weols...:)



Untuk ke tenpat urut kita perlu melalui denai nih...walaupun bukan semulajadi hanya buatan tapi terasa sungguh asli n nyaman sekali


Inilah dia bilik couple untuk massage weols suami isteri. Tempayan kat bawah tuh untuk rendam kaki before urutan dimulakan sudah semestinya kan.





Selepas 2 jam diurut....urusan prebetsabu telah selesai tapi treatment untuk saya masih belom habis lagi. Jadi prebetsabu kena lah keluar dulu.

Saya plak harus menyambung treatment lain iaitu lulur & body scrub, mandi susu dan sauna. Selepas sejam prebetsabu menunggu barulah saya settle dan kuar dengan muka yang berseri seri...hikss

Timing sangat kena tak lama lepas prebetsabu settle avin damia pun terjaga...hiks lalu terus melasak disana.


Selepas selesai urusan urutan kita akan dihidangkan dengan secawan air teh halia panas dan sedikit biskut oat nih dan juga kain basah suam2
  

Punyalah feel walid avin damia layan air teh panas tuh kan


Saya pun xde idea mmg dah lupa sbb apa avin damia kelihatan sangat happy nih. Maklum saje lah kejadian nih kan dah lama dah lebih setengah tahun dah pun...bulan october last year kalau tak silap saya.




Kat sini untuk customer yang just buat foot massage sahaja.

So sesapa yang nak try Spa Manja nih boleh la call no yang saya dah bagi kat atas tuh ye....sbb saya pun dah lupa nak cerita apa lagi dah...hiksss tp yg penting best lah saya mmg suka gi spa dan massage nih so mmh banyak pengalaman dengan pusat2 spa centre nih tapi selalunya saya idak lah amik full package pun all the time singgah spa centre nih. Kalu every month nak amik full package mmg sengket lah financial weols kan but selalunya saya just amik ala carte je but mmg saya akan make sure dlm 2-3 bulan sekali saya akan amik full package or masa ada special occasion ataupun budget lebih je.




Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? Sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. Jangan lupa like fanpage masviona.com....mmuahhhh....XOXO! MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

0 Comments Uols:

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!