Header

Tuesday, January 29, 2013

The Impossible 2013.. the great movie to watch with your family

Seminggu 2 nih banyak plak hari cuti kan. 

Alhamdulillah ada jugaklah ruang dan masa yang lebih banyak untuk kita luangkan sesama family kan. Start ngan sambutan cuti Maulidur Rasul ritu pastu sambung ngan cuti Thaipussam plak mungkin ada yang terus sambung cuti kan.

Weols tak kemana-mana pun cuti hari tuh maklumlah baru je balik dari bercuti-cuti Malaysia gitu kan so ada baiknya berehat saja kat rumah cam ayat avin damia selalu kata

"Kalau hari cuti school je kan nanti 

kita dok rumah jer tengok tv...LEPAK-LEPAK (nak tergelak bila dia ckp lepak2 nih)...hug hug...kissing kising...gomol gomol (merujuk kepada bahasa kelate makna dia macam bergurau senda sambil peluk2 each other) pastu kita geletek geletek (main geli2 tuh...lol) tapi walid tak leh kiss bonda tau!!!"

Owhhh bahagianya rasa....hiksss.

Tapi semalam pagi2 tuh sesambil layan tgk tv kissing2 hug hug tuh sempat lah saya buatkan breakfast pastu kemas2 rumah memana yang patut (kena kemas sendiri sebab cleaner pun nak cuti kot hari cuti umum nih...hahaha) pastu settlekan bab2 laundry segala bagai pastu tghr tuh kuar rumah coz saya ada appointment n ada kerja kena settlekan sat lepas dah settle kerja tuh weols ajak dia tengok jenjalan kat Alamanda plan nak tengok movie tapi xtau pun nak tengok movie apa.

Sampai2 kat GCS, Alamanda memula nak tengok Juvana pastu bila pk2 kang takut ganas n byk aksi lawan2 je tak sesuweiii plak untuk anak dara weols tu kan so lepas dah me recce movie yg best akhirnya weols decide nak tengok The Impossible nih.


Dan if uols tanya saya pendapat tentang movie nih saya mmg akan angkat dedua ibu tangan uols...2 THUMBS UP!!! and kudos to the cast n team movie nih semuanya.

Sebab selain drp the scene is perfect, idyllic n awesome segala bagai tuh pastu computer effect dia pun sgt2 best sampaikan saya tengok movie tuh bila sampai part2 yang takut n terasa gerun tuh sampai dok tergengam2 peha prebetsabu.....eeeiiii sgt2 ngeri n scary terasa mcm terkena kat diri sendiri je....ouuchhhhhh!!!!!!

Movie nih sebenarnya based on true story psl satu family yg datang bercuti kat Thailand masa time Cristmas time Tsunami melanda dunia hampir 8 tahun yang lepas pastu kisah survival diorg satu family time tsunami tuhlah....kira sgt2 lucky lah diorg satu family sebab jadi antara yang telah terselamat diantara berpuluh2 ribu orang mangsa tsunami 2004 dulu tuh kan.


Masa awal2 movie tuh kita leh rasa betapa happy n bahagianya diorg satu family datang dari jauh nak bercuti satu family kan tanpa sket pun menduga yang akan ada musibah besar yang akan menimpa mereka satu family.


So sebab apa saya kata movie nih sangat bagus untuk ditonton oleh kita semua satu family sbb sgt2 banyak moral of the story yang kita boleh kutip daripada movie nih.

Antaranya adalah kita kena sentiasa kuatkan diri dan bersabar dalam setiap apa dugaan n musibah yang melanda diri kita n family n jangan cepat putus asa. Kena sentiasa positif kan diri

Pastu kita sbg anak kena hormat segala apa keputusan n nasihat drp orang tua kita pastu kita kena ada rasa tanggungjawab yang kuat dalam diri terhadap diri sendiri n family...maknanya kalau jadi abang/kakak tuh kena lah amik tau jugak pasal adik2 semua camtuh lah adik2 pun vice versa lah jugak kan

n then kita jugak kena pandai memujuk n menggunakan ayat2 diplomasi untuk mententeramkan perasaan orang lain especially anak2 kita walaupun disaat tuh jiwa n perasaan kita sendiri pun sebenarnya tengah kacau bilau n ketakutan.

Pastu jgn self fish sangat walaupun di saat genting n kecemasan mcm tuh kita kena jugak pikirkan pasal orang lain jgn asyik nak pentingkan diri sendiri je.....antara scene yang best untuk motif nih adalah camne mak si Lucas nih, Maria (lakonan Naomi Watts) walaupun diri dia dah tak terdaya nak berjalan sbb luka yg sangat kronik kat pehat tapi masih bersungguh2 mahu menyelamatkan sorang kanak2 lain yg berumur lebih kurang 2 thn bila terdengar ada suara budak memanggil2 meminta tolong.

Sebenarnya banyak lagilah kalau saya nak tulis semua kat n3 nih rasanya dah tak surprise dah untuk uols yang masih belom menonton kan so saya rasa better uols gi tonton sendiri baru dpt feel dia.

Rasanya sure korang pun pasti akan dpt feel dia sbb pada saya semua cast dpt membawakan watak masing2 dengan baik. Ada satu scene yg saya mmg tak dpt menahan airmata bila ada scene suami Maria iaitu Hendry (Dilakonkan oleh Ewan McGregor) nak pinjam handphone salah sorang mangsa tsunami yang lain kat hospital/rumah penempatan sementara tuh pastu pastu mangsa tuh plak dengan baikhati bg pinjam walaupun dia berusaha utk menjimatkan batery henpon tuh sbb nak telepon family dia jugak pastu bila Hendry dah dpt bercakap ngan Ayah dia pastu dia menangis teresak2 didepan semua org sebab nak bgtau perkhabaran buruk tuh...owuuwhhhhhh sgt sayu uols memang airmata saya merambu kuar time tuh....huhuhu.



Adusss sgt2 lah menduga perasaan tngk perasaan nih tau!

Dok terpk2 kat dlm kotak minda nih camne lah kalau diri sendiri yang kena berhadapan ngan sitausi mcm nih dapatkah diri nih sekuat n setabah mereka???

Tapi serius saya ckp movie nih sgt best untuk ditonton bersama2 satu family untuk memupuk nilai2 murni dalam diri selain drp untuk mengajar kita supaya jadi insan yang lebih kuat n tabah.

Saya nak kasi berapa bintang????

Yang ini confirm 5 bintang punya uols....:)


Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? Sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. Jangan lupa like fanpage masviona.com....mmuahhhh....XOXO! MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

0 Comments Uols:

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!