Header

Saturday, May 21, 2016

Balloon Decoration


Balloon Decoration.








Benda yang nampak simple, mudah dan remeh temeh je pun.

Tapi sebenarnya ia dapat memberikan effect n impact yang sangat besar.

Kalau dulu masa awal-awal pembabitan saya dalam bidang ini agak susah kita nak meyakinkan orang ramai atau pun lebih tepat lagi potential customer kita betapa besarnya impact balloon decoration ni.


Dulu maybe saya akan mengambil masa purata hampir sejam untuk memberikan konsultasi sahaja bila ada customer yang berminat dan bertanya mengenai balloon decoration ni...sebabnya tugas saya bukan sekadar menerangkan mengenai harga dan breakdown apa sub-sub items yang terkandung dalam pakej-pakej yang terlibat tetapi kerja saya lebih kepada untuk menerangkan, memberitahu, mengajar serta meng "educate" customer kepada services yang saya jalankan.


Apakah itu Balloon Decoration.


Namun itu semua sedikitpun tidak pernah melunturkan MINAT dan USAHA saya selama ini.

Bukan itu saje saya juga sudah berniat untuk "menyumbang" dalam bidang ini kerana kadang-kadang apa yang customer bayar itu hanyalah sekadar cukup untuk saya membayar harga kos sahaja tapi saya dan suami sudah bercita-cita dan berniat tak apalah saya berlapang dada untuk berlebih kurang saja dengan customer demi untuk membuatkan mereka tersenyum lebar dan puas hati apabila selesai majlis mereka.


Dan alhamdulillah formula yang saya jalankan ini berhasil apabila saya memberikan sesuatu yang lebih daripada apa yg dibayar ternyata mereka tersenyum girang dan mereka mula menjalankan kerja mereka selepas itu.


Apa kerja mereka itu?


Nampak tak?


Inilah sebenarnya salah satu RAHSIA


Bagaimana ‪#‎glowingpartyhouse‬ boleh cepat naik..... growing macam sekarang....walaupun founder nya kekeringan dana.


Foundernya masa tu tiada fund langsung pun. Hidup cukup-cukup makan buat lepas bayar hutang-hutang bank je pun.


Apa kerja mereka nih sebenarnya????


Kerja mereka adalah melakukan pengiklanan dari mulut ke mulut.


Kata orang putih
Mouth to mouth recommendations

Gitu.

Cabaran dan dugaan untuk kita yang menjadi pelopor dalam sesuatu bisnes itu agak besar sebenarnya. Yelah kita jalankan bisnes yang orang masih samar-samar pun apa bendanya tu. Customer kita tak tau pun apa yang mereka nak sebenarnya kita yang harus memperkenalkannya.

Jadi kita kena banyak-banyak bersabar dan bertabahlah mengulang-ulang ajar benda yang sama setiap hari tetapi kepada orang yang berlainan. Naik berbuih mulut mulut iouls nih uols dah tu setiap hari ulang-uang benda yang sama sampaikan balik rumah malam-malam nak bercakap dengan suami dan anak pun dah penat mulut dah jadinya....hiksss.

Tapi alhamdulillah hasilnya sangattttttttt BERBALOI-BALOI!!

Cuba korang nilaikan sendiri


5-6 tahun lepas kan
Adakah bila korang pergi kemana-mana majlis harijadi lah katakan


Nampak belon helium tak?
Nampak twisting ballon tak?
Nampak balloon arch tak?
Nampak belon pillar....column balloon?
Standee balloon?

Sculpture balloon apatah lagi kan

But now cuba tengok


Usah kata majlis harijadi

Tapi

Majlis bertunang
Majlis nak meminang
Majlis aqiqah
Baby moon...baby shower
Naming ceremony....full moon
Hen night.....bachelorette party???

Semuanya pun ada helium balloons dimana-mana kan....kan..kan

Dan agak-agak uols kan


Sapa paling HAPPY???????


Hehe


SAYA lah tu
Yes ME!

Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? Sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. Jangan lupa like fanpage masviona.com....mmuahhhh....XOXO! MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD Glowing Party House - Your 1 stop Party Shop - Helium Balloons - www.facebook.com/glowingpartyhouse MV Comely - Produk kesihatan dan Kecantikan yang marvellous - www.facebook.com/MvComelyHQ

0 Comments Uols:

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!