Header

Tuesday, December 29, 2009

Mengutip Hasil di Kebun

ini dusun ayah saya

Ayah saya ada kebun. Kebunnya kecil saja tapi cukup ler untuk kami adik beradik memakan buah-buahan tempatan sehingga puas.....heheheh (gelak manja).

Cuti baru² nih saya berkesempatan lah merasa hasil dari kebun atau boleh juge dikenali sbg dusun ayah saya itu.....tiap kali musim buah kalau ada rezki buah menjadi dapat ler kami merasa kalau tidak beli saje di kedai....hehehehehehehe (gelak terlebih manja lg skali).

Alhamdulillah saya bersyukur kerana ayah saya ada dusun maka kami adik beradik dapat makan buah yang segar dari pokok, tapi kalau arwah atuk saya masih ada saya mau juge berterima kasih pada atuk saya kerana sebenarnya dusun nih adalah warisan daripada dia kemudian turun kepada ayah saya......."terima kasih tok ayoh"....kami bersyukur


ayah saya panjat....then kami kutip ngan bersungguh²....sambil berperang ngan kerengga dan jugak semut, nyamuk dan jugak pacat.....huhuhu


Suami saya, ayah saya n mak saya bertungkus lumus mengutip buah.......saya dimana???? saya sudah tentu dibelakang sedikit kerana saya mahu mengambil gambar ini......wakakakaka (gelak syaitonnnnnn lak)


ini dia kesan kaki suami saya yang di gigit pacat....huhuhuhu (pacat betina kottttt)

Bila sampai umah suami saya cepat² tunjuk kat anak kami mintak simpati ler tuh sebab kaki tak pernah digigit pacat agaknya....maka anak saya yang baik hati dengan spontannya terus cakap

"siannnnnn Aled......akit....bedala"

maksudnya selepas diterjemah menjadi

sian Walid.....sakit...berdarah

dia ulang ayat tuh sampai bape belas kali sambil nak usap² kaki walid dia....bonda dia tengok kejap tersenyum kejap tergelak ngan sedikit envy di hati....hehehehe.


Auhtor's note: Sekian, karangan darjah 3 saya!!!!!! hehehehe

MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

4 Comments Uols:

lily lotus said...

'kenangan didusun bapa saya'...hehehe

prebetsabu said...

Pembetulan.. Itu bukanlah kali pertama kene pacat... Hahaha..

Dedulu time sekolah selalu ikut camping gak la.........

n0n0n said...

adei....best nye g dusun....lama dah xpegi....huhuhuhu.....

attyfir said...

TAKUTNYA PACAT..

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!