Header

Wednesday, January 11, 2012

Tetiba Terminat ngan Bunga ni


Nama bunga nih tak tau??? huhu
bistu tuh camne nama bunga pyn tak tau but tetiba leh minat plak kan? #confiusnya

Apakah sebabnya????

Kenapakah tetiba MV minat ngan bunga yg dia sendirik pun xtau nama nih???

Sebabnya datang secara tak sengaja dan spontan aje uols....hehe

Masa tahun baru ritu (kan besday saya...hehe) weols satu family kan bermalam kat Shangri-La Hotel kan. pastu saya terus jatuh cinta ngan room decoration dia.

Semua motif furniture kat dalam bilik weols tuh menggunakan motif bunga nih.....sgt2 comel plak mata mata saya. Sgt tradisional kan dia punya room decoration nih tp sungguh cantik n menarik gitu!



inilah motif bunga yg dah mmebuatkan saya jatuh cinta nih

Saya rasa cam familiar tp xingt plak namanya......ada sesapa tau tak????

Saya nak buat research kat tenet pun xleh sbb saya tak tau nama bunga nih apa kan.....huhuhu so sad :(


saya sgt suka ngan kepala katil nih :) sgt2!
cermin kat sliding door nk ke toilet

carpet pun guna motif nih jugak

Bilik sgt selesa n makanan juga sgt nyummylicious.....dan yg paling best swimming pool dia pun sgt best....rasanya avin damia paling bahagia lah bila sampai bab nih.

Ok lagi satu benda yg saya nak share....saya jugak suka kerusi merah hitam nih. Tp ini bukan kt dlm bilik lah ini kat lobby main entrance :)



Tapikan saya terjumpa gambar nih masa tgh2 dok browsing tuh kan....katanya ini bunga halia tp nmpk mcm sama kan. So adakah motif bunga yg diguna kat bilik2 di hotel shangri-la yg telah membikinkan hati saya cair nih namanya bunga halia????

mcm sama je kan????

So saya terminat ngan bunga halia lah nih kot kan....bunga halia pun bunga halia lah :)


Author's note: ini leh la dikira sambungan n3 sambutan besday dari pullman ke shangri-la eh uol!



UPDATED: Tadi dpt comment dr sorang blogger nih (thanks ya  Amiizaa2001 ), katanya nama bunga nih bunga lempoyang makanya terus lah saya meng google td n hasilnya sperti ini: Copy paste dr wikipedia je nih eh 


"Lempoyang biasanya tumbuh di kawasan semak samun. Ia dari jenis halia dan juga biasa dipanggil halia hutan. Pokoknya hampir menyerupai pokok bunga kantan. Ia mempunyai bunga yang cantik dan ketinggiannya lebih kurang 30-50 cm dari tanah. Sama seperti genus halia yang lain ia membiak melalui rizom dan pecahan rumpun."



Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

2 Comments Uols:

AMIIZAA@Mieja said...

ini bukan bunga halia:)
ini bunga lempoyang :)

try search under 'lempoyang'

Masviona said...

Amiizaa2001,
oowh yeke....ok nnti saya try search.neway thanks eh

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!