Header

Monday, March 26, 2012

Swiss Garden Resort and Spa, Pantai Balok

Selalunya if sebut je Kuantan.....pahang... menghala ke Kemaman...pantai terus je kita teringat kat Cherating tak pun Teluk Batik je kan.

Selain daripada terbayang kerepok lekor confirm terbayang Cherating kan....haaaaa jangan nak tipu eh...mesti punya kan.

Cherating mmg best lah untuk memain kat pantai gitu kan tapi kan uols....mungkin ada antara kita yang masih tak tau kan. Kalau yang dah tau tuh leh spread the word to d other lah plak eh...:)

Selain daripada Cherating, tempat yang best untuk kita bermain pantai dan bermain2 ngan xtvt riadah/ sukan pantai adalah Pantai Balok uols.

Pantai nih masih lagi cantik dan terjaga maybe sbb tak ramai orang yang tahu lagi kot.

Lepas tu if kita nak beli pepe pun masih lagi mendapat rega yang reasonable lah idok ler rege mcm kat area2 Cherating tuh leh dikatakan membunuh gak la kan...hehe

Contohnya if kita nak membeli keropok lekor kat area cherating kan maybe leh jadi rm10 kita dpt 5 batang tapi kalau kat area pantai balok nih rm10 leh dapat 15 batang. haaaa gitu nak2 time cuti sekolah kan lagi lah rege naik mencanak2 kan.









Kat area Pantai Balok, Kuantan nih pun banyak gak hotel2 yang cantik, class n da bomb semua. Kiranya bukan stakat hotel 3 bintang je ada tapi berbintang2 pun ada gak lah :)

Ritu weols team masviona berkesempatan menginap di Swiss Garden Resort and Spa, Pantai Balok nih. Mmg best n ok lah hotel nih. Tersangat dekat ngan pantai so bagi pengemar suka air/pantai tuh mesti suka lah.

Decoration hotel pun sangat lah cun n cantik...sweet sgt tapi satu je maybe disebabkan struktur muka bumi maka antara tempat parking ngan main entrance dia agak jauh sket la. Tapi itu rasanya masalah kecik je pun janji bilik n yang lain2 tip top parking jauh sket pun ho hal lah kan.

Ala sebenarnya bukan jauh mana pun dia sebenarnya mcm membukit sket so parking kebwah then kita kea naik tangga sket untuk ke lobby....haaa mcm tuh la lebih kurang gambarannya.

So jom kita buat virtual tour kat hotel nih nak tak....tp banyaknya area kat swimming pool je lah pun...ahaksss


Dua pic ni ada lah kat lobby hotel, sempat snapped picca avin dok memain sementara tunggu walid dia settle kan bil.


Selebihnya adalah banyak gambar kat pool je lah


nampak tak pantai ngan swimming pool ngan pantai tuh kan dekat sangat

Sangat best kot pantai dia nih....landai n xde berbatu sgt lah

anak dara yg tak saba nak berenang2







mau menuju ke cafe dia

Siap ada kasi notice lagi pada malam last day kita stay kat situ if kita ada pepe yng nak mintak  tolong pepe ke ngan managment diorg kan mcm mtk tlng buat wake up call ke, tlng booking transport ke airport or flight reconfirmation ke kan or etc lah.

So lepas nih leh la masukkan Pantai Balok nih sbg salah satu destinasi cuti cuti malaysia uols plak kan....best!!!


Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? Sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. Jangan lupa like fanpage masviona.com....mmuahhhh....XOXO! MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

0 Comments Uols:

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!