Header

Tuesday, June 05, 2012

Avin Damia join Spy Science Camp

Sekarang nih musim cuti sekolah kan...musim mengawan orangg kata banyaklah kenduri kawen sana sini...:). Tapi sebenarnya n3 nih xde kaitan ngan musim mengawan pun.....hehehe. 

N3 kali nih just nak share xtvt Avin Damia kat Genius Aulad je.

Walaupun cuti sekolah 2 minggu but Genius Aulad mengambil inisiatif dengan mengadakan xtvt untuk student2 nya.

Selepas rombongan cik kiah depa ke Kidzania bulan March lepas kan semalam Genius Aulad kat branch Avin Damia di Bandar Baru telah mengadakan satu lagi event iaitu Spy Science Camp.


Avin Damia dah excited dari malam tadi lagi. Pihak pengurusan GA pun dah lama memberi info berkenaan dengan camp nih kat parents. Tak cukup ngan memo di message book anak2 depa remind jugak dengan sms.


Weols pun kat rumah memainkan peranan as a parents dan meyuntik semangat dan memberikan info2 yang best untuk dia rasa excited n tak saba nak mengalami sendiri pengalaman tuh.

Yes uols parenting tips yang berguna untuk kita sebagai parents nih yang leh saya share kat sini adalah if  anak kita nak join memana xtvt yg berfaedah baik anjuran sekolah or anything lah kan kita patutnya bertindak dulu dengan memainkan peranan dan menyuntik perasaan excited n happy untuk mereka. Kita patutnya bagi info dekat diorang betapa bestnya dpt buat xtvt2 yang best nih sesama rakan sebaya mereka so nanti barulah mereka dapat enjoy

Sebab hari tuh pengalaman yang saya tengok sendiri masa depa nih buat rombongan cik kiah beberapa bijik bas ke kidzania tuh ada bebudak yang takut lalu menangis meraung beria2 sampai tak nak ikut gi rombongan tuh.

Bila ada sorang start menangis bebudak lain yg ada perasaan takut2 dari awal tuh sure akan ikut sama kan. Alhamdulillah Avin Damia masih tuh cool jer tak takut dan happy je nak gi sesama rakan2 mereka. Masa tuh saya sempat lah jugak sembang2 ngan parents yang lain dan kesimpulan yang leh dibuat mcm tuh lah kekanak yg takut dan menangis tuh kebayakkannya makpak depa tak memainkan peranan kat rumah.


Macam masa ke Kidzania hari tuh kali nih pun dia tetap jugak excited siap cerita kat weols dia nak jadi mcm agent Oso....hiksss.
 

Sampaikan tak sabar2 dia nak berlari naik ke school dia lepas weols parking kete tuh. Tak menyempat-nyempat bonda dia nih nak tinggalkan pesanan terakhir before dia joint camp tuh....hahaha

Biasalah kita kan mak mak....ahaksss. Kalau tak tinggalkan pesanan sampai berbuih2 mulut mmg tak sah kan. Walaupun kdg2 ulang benda yg sama byk2 kali kan....hehe




Ok itu dia lepas salam bonda n walid dia terus cargas naik tangga tuh. Depa kat sini kasut kena bawak naik atas n masa naik tangga tuh tetap berdisplin kena hold the rail. Langkah keselamatan lah tuh sebenarnya teacher2 kat sana terapkan.

Sian dia tadi terkial2 gak nak hold the rail tuh coz tangan belah kiri tuh pegang kasut dia...ahaksss. Tapi yang nak tergelaknya sampai kat atas tuh sempat lagi dia intai bonda n walid dia...hahaha. Dia ingt weols tak nampak yang dia intai tuh...ahaksss

Masa amik dia petang tuh punya lah excited dia dok bercerita dalam kete sampaikan tak tau yang mana dulu nak cerita dulu.

Lepas tuh terus show off kat weols dia punya tools masa kat camp tuh yang dapat dia buat balik....hikssss. Ada telescope, ada binocular ada magnifying glass dan mcm2 lagi lah. Ada jugak kertas assignment dia...mcm2 lah.





Walid dia sempat lah avin video tapi dalam hp dia lah plak huhuhu.

Antara scope yg kekanak ribena tuh enjoy n have fun learning adalah mcm kat dlm gambar tuh

Japanese Ball
Can a ball inflate when we hit it?

The Mysterious Dragon
Beware of who’s watching you!
Depa kena check kepala dragon tuh bergerak ke idak.....hehe


Binoculars
Diorg kena cipta teropong diorang sendiri dan menggunakannya untuk mencari petunjuk...cam best je nih kan

Kaleidoscope
Kena try pasang sendiri kaleidoscope. Avin Kata dia pandai pasang nih sendiri....dia cepat je siap pasang
Be amazed by the beautiful patters. Use the mirror in it to uncover the secret message

Cam menarik je kan...sbrnya makpak dia yg dok dengar celoteh depa dok bercerita itu n ini nih pun rasa seronok gak...kan best kalau weols leh join sama...hahaha
 
Lepas nih 16hb june ada parents n teacher meeting plak untuk dengar laporan teacher tentang progress anak masing2.

Ada tak readers kat sini yang anak2 uols pun study kat Genius Aulad jom lah tetukar pendapat eh nanti jangan lupa contact saya eh.


Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? Sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. Jangan lupa like fanpage masviona.com....mmuahhhh....XOXO! MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

0 Comments Uols:

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!