Header

Thursday, January 03, 2013

Berkuburnya Domain www.masviona.com :(

Silalah baca n3 luahan hati yang penuh dengan rasa ketidakpuasan hati dan sakit hati yg gegiler pun sakit dan kepedihan didlm dada ini dengan pesanan

Harap maaf kepada sesiapa yang tidak tahan dengan kata-kata cacian dan jugak makian yang pedas lagi pedih mengalahkan hujung pedang silalah jangan membaca n3 ini selanjutnya.

Sekian, Terima kasih!

Sebenarnya sekarang nih saya dah redha n pasrah dengan kehilangan domain masviona.com nih jadi tak perlulah saya nak melenting tak tentu pasal pun. Ayat intro kat atas tu sebenarnya acah je lebih....biar kasi gempak sket kan....hiksss.

Jadi buat semua readers yang tertanya2 what's going on dengan masviona.com nih kan meh lah saya sharing kat sini ye.

Cerita dia mcm nih uols, hujung bulan November 2012 ritu domain www.masviona.com nih dah tamat tempoh.

Jadi lepas dah dpt email notification from google yang kata domain kita nih dah nak tamat tempoh, prebetsabu selaku CTO kepada mv.com nih teruslah menjalankan tugas dia renew domain tersebut.

Maka oleh sebab itu lah uols selaku readers yang loyal mahupun tidak loyal...yg lama mahupun new reader mahupun stalker semuanya dapat melayari masviona.com tanpa sebarang masalah sehingga lah hujung Disember 2012.

dan weols pun senang hatilah sbb memikirkan urusan meng'renew' domain telah selesai walaupun blog tak berupdate tak mengapa asalkan domain semua sudah berbayar....itu sudah cukup menyenangkan hati ini. Sekurang2nya saya tau yg CTO masviona.com telah menjalankan tugasnya.

Sehinggalah pada 27 Disember lepas, prebetsabu lah yg memula sedar yang ada something wrong dengan masviona.com sbb bila bukak je dia kuar error mesej yg mcm nih



terkejut jugak masa dpt error mesej mcm nih....huhuhu.

So lepas diselidiki oleh prebetsabu barulah weols dapat tau yang bahawasanya domain www.masviona.com nih telah dibeli oleh satu company IT Consulting di luar negera uols....huhuhu.

Soalannya mcm mana sampai boleh dibeli oleh company lain nih????

Ceritanya adalah begini, kan November 2012 ritu domain masviona.com dah tamat tempoh but prebetsabu dah renew ghopernya ada cerita yang weols tak tau.

Sebenarnya transaction tuh tak lepas lah plak dan kami jugak tidak tahu menahu yang transaction tuh tak lepas. Google mahupun paypal tidak memaklumkan kepada weols status transaction tuh....sadis sungguh lah weiii!!!!

Mungkinlah company IT tuh dok berkira2 nak beli domain sekali tengok rating google masviona.com mencanak tinggi jadi dia pun berminatlah nak membeli (kalau rating tak tinggi masakan dia mahu membelinya kan) dan google plak terus menjualnya...ooowhhhhh sunggulah jahatnya kamu si pakcik google....huhhhhh kenapa tidak dikhabarin dulu sama aku?????

Dan sekarang mmg pun domain masviona.com tuh telah dibeli oleh company IT dari Stuttgart nih...huhuhu.

dan weols telah mencuba untuk negotiate dan membeli balik domain itu dengan co IT tersebut namun telah ditolak oleh mereka. 


Sungguh sadis kot domain masviona.com nih telah dibeli oleh orang lain sehinggakan saya rasa bagaikan nyawa saya yang telah diambil.....oowhhhh damn sad ok...really sad sampaikan saya terus hilang mood tetiba

Sampaikan mood nak celebrate besday diri sendiri yang jatuh pada 01/01 hari tuh #ohDirikuDahTua dah hilang entah kemana....berita akhir tahun 2012 amat menyedihkan lah buat saya.



Kerana membaca email balas dari Mr Matthias Bohmichen (Mr, i guess) telah membuatkan hatiuku seakan dirobek2 gitu....owh gerammmmmmm nya!

Ada jugak saya terpk nak query ngan google tapi dek kerana hati pun dah sejuk lagipun malas nak memperbesarkan isu dan saya pun dah seakan2 dapat menerima keadaan kerana CTO saya telah mengalihkan kesemua content dalam masviona.com dulu tuh masuk balik ke dalam blog lama weols iaitu www.masvionanas.blogspot.com....itu yg menyebabkan hati saya jadi sejuk sket nih.

Yelah sayang kot dah berapa tahun saya dengan masviona.com nih kan...mcm2 cerita dan kenangan yang ada dlm mv.com tuh sedih, manis pahit dan riang gumbira semuanya ada dlm tuh kan.

Jadi uols sekarang bolehlah melayari blog lama saya dr iaitu www.masvionanas.blogspot.com. Saya pun idaklah ada masa nak update selalu tapi insyaallah ada benda elok akan saya share dlm nih...insyaallah!



Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? Sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. Jangan lupa like fanpage masviona.com....mmuahhhh....XOXO! MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

5 Comments Uols:

Gieyana said...

alahaiii..sayangnyer..hope nnt mine x jd cm uols..huhu..:-)

Rasp said...

alkisahnya....
memang sayang nak lepaskan tapi nak buat camne...
takpe lah sis...sib baik ada blog yg nie as backup kan....

Ren said...

Bertabahlah uols. saya doakan semoga semaunya baik2 belaka. InsyaAllah ada hikmah disebalik semua ini.

Mama izan said...

Sabar yer mas.x sangka pkr mcm ni bleh berlaku.buat trading domain tanpa persetujuan owner blog. .sabar jerlah. .izan tahu mas mmg tabah.

Masviona said...

Thanks kawan2 sayangku semuanya ;)

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!