Header

Saturday, May 14, 2016

Cipta Peluang, Bukan Tunggu Peluang.

Bersembang dengan anak dara saya Avin Nurdamia Alhamra yg berusia 9 tahun dalam kereta tadi.

Tetiba dia bgtau, dah besar sikit dia nak buat bisnes jual kasut dan selipar!

Saya tanya mengapa? Dia kata sekarang ni takde pun selipar yang bila pakai kaki kita jadi sejuk.. pastu dia nak yang tak mudah melecet.. yang tak jadikan kaki merah..

Untuk orang tua mcm Atuk n Nenek dia nak buat kasut yang ada otomatik fungsi urutan supaya orang yang berumur lebih rileks.

Brand dia nanti nama "CatsMia"

Saya tersenyum je mendengar perancangan bisnes dia.. siap ada marketing strategy.. nak iklan di mana.. lagu rentak apa.. harga berapa..

Bila saya tanya pasal kos dia berapa? Dia kata kos dia akan kira semula sebab belum jumpa lagi orang yang boleh buat kasut jadi sejuk!

Allahu.. dia dapat identify permasalahan sekaligus mencipta idea serta peluang utk dia merancang dan berimaginasi.

Saya senyum meleret.

Semoga masa depan anak saya ni cerah hendaknya.. dunia dan akhirat. Amin!

*idea ini belum dipatentkan. Mohon jangan tiru. Hahahah

.
Nash
Bakal Ayah Kepada Founder Empayar Kasut CatsMia
#glowingpartyhouse

Dapatkan keperluan barangan party seperti belon helium, belon gas, belon terapung, gimik pelancaran, clown etc di Rangkaian Party Shop  Glowing Party House www.glowingpartyhouse.com

2 Comments Uols:

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

aminn..

welcome, lil entrepreneur..! ;)

Masviona said...

alhamdulillah thanks dear Areleez

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!