Header

Friday, April 13, 2012

Perbezaan Harga Product SK-II...Jom Compare!!!!


Selalunya if ada peluang ke overseas saya memang tak kan lepaskan peluang untuk membeli set skin care saya. Main concern saya adalah kerana nak berjimat...maklumlah rege SK-II di malaysia agak boleh tahan membunuh jugak bagi saya yang kurang mampu nih. #kurang mampu to nak gak pkai nih....nk buat mcm mana uols terpaksa keranaaaaaa.....

Kulit muka saya sebenarnya agak sensitif, so saya terpaksa berkorban lah sket pakai skin care yang agak mahal (pd saya lah) tp kalau berkualiti n berkesan pd diri kita tak salah rasanya kan walaupun saya terpaksa menahan nafsu n berjimat jika bulan tersebut kebetulan saya kena top up salah satu drp product tersebut makanya bulan tersebut saya kena sekat nafsu shopping saya sbb sekali kuarkan duit utk top up memana yang dah habis tuh mmg mengigil tgn nak membayarnya.

Tapi alhamdulillah saya bersyukur, lepas pakai SK-II tuh saya rasa kulit muka saya memberikan hasil yang sangat positif dan menggembirakan hati saya....Syukran Ya Rabb!!!. Parut agak kurang n semakin menipis dan kulit muka jadi makin lembut n licin jerawat plak time jepun menyerang je naik tapi agak menyakitkan hati gak ler bila lah agaknya jerawat nih tak moh menyinggah dimuka saya. Jerawat please go away n dont come again into my face #kalau leh mmg nak ckp mcm tuh kat jerawat2 nih huhhhh geram!!!

Tak kira samaada pergi sendiri or prebetsabu yang ke overseas mesti saya akan kirim something. Selalunya saya buat dua option nih. Satu beli product yang agak mahal dlm list skin care saya ataupun yang kedua beli product yang dah nak habis dlm list tersebut. Berbelanja kena bijak uols!!! jgn berbelanja membabi buta hehe

So masa ke Singapore ritu saya beli yang nih.
Total = SGD 350.50 = RM 879.75
Box pertama tuh- Facial Treatment Gentle Cleanser 120g
Box kedua tuh (travel exclusive)- ada Facial Treatment Essence & Cellumination EX Essence

Ok jom kita reveal one by one apa isinya ye. Saya buat n3 nih adalah supaya orang/readers diluar sana yang mempunyai masalah seperti saya untuk sesama berjimat cermat seperti saya.

Seperti yang uols semua ketahui saya amat jarang sangat lah nak buat n3 yang mcm nih...nak reveal satu persatu apa yang dibeli mcm nih kan but kali nih rasanya better saya share info nih ngan uols semua so that kita leh dpt manafaat nih sesama sbbnya dulu saya ada up n3 pasal saya beli set SK-II yang murah nih masa kat korea then ramai kenalan n jugak new reader/silent reader yang memunculkan diri dan tanya itu ini n say thanks to me coz share psl benda nih kan so itu yang menyebabkan saya amik keputusan untuk share benda nih with more details.

ok nihlah 3 benda tuh
Sebenarnya saya nak top up item yang dah habis iaitu Facial Treatment Gentle Cleanser n Cellumination Essence sekali ada plak pack Travel Exclusive nih yang mengandungi CE n FT Essence tuh pastu saya check rege if beli satu2 lagi mahal so apa lg terus lah sambar yang pack travel exclusive nih....kan untung kat situ kan

ini Cellumination EX Essence 50ml
Dalam rangkaian set SK-II yang saya gunakan nih. Inilah benda yang termasuk dalam kategori yang paling mahal. Sebenarnya CE nih datang dlm dua packaging ini yang besar 50ml n yang kecil 30ml. Sbb kalau size yang besar akan mencecah sampai rm600++.

Rege Cellumination Essence nih RM499....itu dulu saya dgr citer dah naik dah sbb now nampak tak ada nama Cellumination Essence EX tuh.


Yang ini pula adalah Facial Treatment Essence 215ml (paling besar). Kalau rege dlm rm nih yang kecik size 150ml pun dah cecah rm400++ ok yang ini plak dlm size besar sket kan....banyak untung tuh.


Item yang ke-3 plak adalah Facial Treatment Gentle Cleanser nih, size paling besar 120g. Rege dalam rm179. Dalam singapore dollar plak adalah SGD59.50. So kalau multiply ngan 2.43 (rate yg saya dpt masa tukar duit ritu) =RM144.50 kan ada untung sket tuh.

SK-II kat jusco rm499 n kat Changi Airport, Singapore SGD143

Ok nih ada lg satu example yg saya nak share ngan uols semua. Prove resit yang saya beli set SK-II kat Malaysia, Jusco (bulan september 2011) and lagi satu resit yang saya beli kat singapore bulan December 2011 yang lepas. Kita tengok eh saya beli masa tuh kat singapore SK-II Skin Signature 80g kat singapore dpt rege SGD143= RM347.50 (covert with rate 2.43) then beralih ke resit kat jusco yg paling bawah belah kanan tuh SK-II Skin Signature 80g gak (sama size sbb SS ada satu size je xsilap saya) RM499 kan. So uols leh nampak perbezaan harga yang saya dapat tuh dekat rm150++ kan. Sbb tuh lah saya kata sangat untung if beli kat overseas.

Itu baru singapore, ritu saya beli kat korea mmg jauh giler beza dia....kalau kat jepun rasaya lagi lah sangat2 jauh kan....mesti sangat murah harga SK-11 kat Jepun nih kan.

So ada peluang lah saya nak pujuk prebetsabu pergi jepun plak nih. Air Asia bila nak buat promo ke Jepun plak nih.Tak moh promo ngarut2 tau nak promo yang betul2 promo yg xde hidden cost semua tuh...segala mak nenek surcharge yg mengarut2 tuh...hiksss.

Anyway harap uols dapat nampak apa yang saya cuba sampaikan nih.....:)


Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? Sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. Jangan lupa like fanpage masviona.com....mmuahhhh....XOXO! MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD

1 Comments Uols:

sym said...

SK II mmg best... I pun pakai. Kalao nak murah, boleh dpt online saja... try cari dedandelion or de dandelion... I beli kat sana saja... murah, original, dan servise mereka tu best juga...

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!