Header

Tuesday, February 14, 2017

Mengkawankan pelanggan.

Skill mengkawankan pelanggan.

Mengkawankan pelanggan adalah menyemai benih kecintaan perniagaan kita di hati mereka.

Pergh ayat saya ni level berapa?

But really, tiada kerugian dengan mengamalkan a very good of PR practice. 

Tidaklah saya kata sampai every time customers masuk awak nak berkenalan beriya sampai nak jadi BFF dia segala bagai sampai hal personal duduk mana, dah berak ke belum pagi tadi pun nak ditanya on 1st meetup.

But more kepada manis mulut bertukar senyuman pun dah lebih dari cukup untuk membuat mereka rasa di alu-alukan kedatangannya, lebih-lebih lagi you as the owner/manager of the premise!

Lepas dah ikat dia rasa seronok hadir ke premis kita, lepas tu pasti dia takkan berat kaki lagi nak mai.

Especially on F&B punya line... jaga-jaga, orang lapar ni temper dia lebih macam singa.. tapi kalau kena gaya, dia boleh jadi kucing yang meliuk lentok manja sepertimana time kita garu bahagian bawah dagu kucing tu. Saya harap jangan ada reader yg lurus pi garu dagu customers plak.

Bila kita pikat hati dia, ditambah pulak dengan masakan yang mengenyangkan nafsu gelora makan dia, u definitely a winner!

Yes of course banyak faktor lain lagi yang memangkinkan kemajuan perniagaan kita.. tapi ini definitely a pemangkin, booster dan pelengkap ke atas usaha marketing dan awareness yang kita buat untuk perniagaan kita.

Jika tidak sia-sia ajelah iklan sana sini ajak org mai.. bila dah mai, tak dapat sebtuhan di hati dan perut.

Dan inilah yg telah diamalkan oleh Bunga Lawang Cafe. Siapa yg jadi reader posts kami sure tau betapa kerapnya kami update pasal restoran ni.. tu belum kira yang kami tak update post makan dendiam hahah

Ye, mereka celebrity.. ada plus point.. tapi kita ni yang bukan sesiapa kalau tak mula manis muka and jaga PR guane cerite??

Okeh, nak tanya, antara ketiga-tiga jejaka dalam gamba tu, terdiri dari saya, abang Gibran Agi dan Naz, saya adalah segak jugak.

Eh.. tu tanya ke ayat penyata?

*tadi JJCM buat shooting kat BLC.. itu tak penting.. yang penting, majority list dalam fb saya ni duduk berdekatan bangi ni dah try ke makan kat BLC?
.
#TuanNasron 
#BangsaNiaga
#BungaLawangCafe 

0 Comments Uols:

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!