Header

Friday, February 22, 2019

Kemarin by Ifan, Seventeen





Kemarin by Seventeen

Image result for kemarin seventeen

Kemarin engkau masih ada di sini
Bersamaku menikmati rasa ini
Berharap semua takkan pernah berakhir
Bersamamu
Bersamamu
Kemarin dunia terlihat sangat indah
Dan denganmu merasakan ini semua
Melewati hitam-putih hidup ini
Bersamamu
Bersamamu
Kini sendiri di sini
Mencarimu tak tahu di mana
Semoga tenang kau di sana
Selamanya
Aku selalu mengingatmu
Doakanmu setiap malamku
Semoga tenang.

Lagu ni sebenarnya dah di record kan sejak tahun 2016 lagi tapi masa ni lagu ni tak berapa nak glamour even band seventeen ni pun masih belum dikenali lagi
Tapi sekarang ni kalau dengar lagu ni, nak2 pulak dimalam yanh sunyi mau meleleh-leleh airmata kan kan kan
Seriously kalaulah kitaa yang tak ada kena mengena dalam ini lagu pun terasa seakan sebak didada bayangkan kalau penyanyi dia si ifan tu kan pula sedih tak tau nak habaq lah kan.
Selepas 2 tahun lagu ni dicipta oleh gitaris dia si Herman Sikumbang (mmg real nama dia) dan hari ni keadaan tu menjadi seakan-akan realiti yang sangat menyakitkan buat ifan saya rasa.
Bayangkan semua rakan-rakan beliau dalam kumpulan seventeen termasuk isteri dan pengurus beliau ada berada ditempat yang sama semasa tsunami sunda tu namun yang terselamat ifan tu sorang je yang lain semua jadi mangsa tsumami uwaaaaaaa sedihnya.
Apa jua yang berlaku pasti ada sebabnya kalau tidak masakan si herman boleh cipta lagu yang seakan2 tahu benda ni akan terjadi 2 tahun kemudian. Mungkin saja kebetulan namun siapa yang menggerakkan rasa dan mencetuskan idea kepadanya?
Itulah dia, kita hidup ni kena percaya qada dan qadar Allah. Kita manusia merancang, Allah jua merangcang namun sebaik-baik perangcang itu pastinya Allah Azza Wa Jalla.
Lagu fefeeling mr hubs Muhamad Nasron Nasir sekarang ni tu pasal type pepanjang ni hehe


Yang baik kita sampai²kan.. uols suka masviona.com? Sebarkan pada rakan anda di facebook dan twitter dan dimana² lah! thanks. Jangan lupa like fanpage masviona.com....mmuahhhh....XOXO! MV ~~Green Around The World~~ PS ~AD Glowing Party House - Your 1 stop Party Shop - Helium Balloons - www.facebook.com/glowingpartyhouse MV Comely - Produk kesihatan dan Kecantikan yang marvellous - www.facebook.com/MvComelyHQ

0 Comments Uols:

Disclaimer

Blog ini adalah sebagai Laman Peribadi.

Dengan melayari blog ini, adalah dengan ini anda bersetuju bahawa pemilik dan penulis blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kesulitan dan sebarang isu yang ditimbulkan. Segala isu adalah sebagai pandangan peribadi pemilik dan penulis dan tidak harus dianggap sebagai kenyataan rasmi.

Pihak pemilik dan penulis blog ini juga merakamkan setinggi-tinggi ucapan penghargaan kerana sudi melayari laman blog ini.

***********************************

You can read my blog as often as you can but please don't simply try to judge me just because you read my blog everyday.....huhuhu. I admit i'm not a perfect person but i've my own personality.

I know i write about my life, my family, my hobby and etc in my blog but still you don't have any reason to judge me because i believe what you read here is just ONLY A LITTLE PIECE part of my life. Please bear in mind just ask yourself who you are to judge the life i live??? Last but not least WELCOME to my blog and may ALLAH bless all of you my blog readers and please do come again. :)

Peace No War dear!!!!